Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer puzler.dk .


Siden ejes og drives af:

ABC Puzler ApS

CVR-nr.: 45023958

Rødhøjsvej 10

5772  Kværndrup

kontakt@puzler.dk

Tlf. 26192667

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, MasterCard og VISA Electron

Alle priser er i DKK.


Ved betaling med internationale betalingskort - som fx Visa og MasterCard - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Der reserveres ikke et beløb ved betaling med Dankort.

Beløbet trækkes, når varen afsendes.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Levering

Vi leverer varer til adresser i Danmark.

Varerne leveres 1 til 3 dage efter din bestilling. 

Vi tilbyder følgende leveringsformer: PostNord

 

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere dele eller partier, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste del eller det sidste parti i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til ABC Puzler ApS, Rødhøjsvej 10, 5772  Kværndrupkontakt@puzler.dk.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Du kan også udfylde en fortrydelsesformular på vores hjemmeside her: [Indsæt et link til fortrydelsesformularen på jeres hjemmeside.]. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Rødhøjsvej 10, 5772 Kværndrup uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - hvis der er noget galt med varen eller ydelsen

Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Hvis du har købt en vare, skal du henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig, forudsat at du reklamerer inden udløbet af reklamationsfristen på to år. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om, at give os besked så hurtigt som muligt. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og evt. indsende billeder af fejlen. Send det til kontakt@puzler.dk

Varen skal sendes i forsvarlig emballage.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. 

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kontakt@puzler.dk.

 

Registrering/personoplysninger

Alle kunder vil kunne modtage driftsbeskeder fra os. Disse beskeder indeholder informationer/ændringer, som er vigtige for brugen af tjenesten. Antallet af driftsbeskeder begrænses til et minimum.

Puzlers kunderegister er fortroligt. Puzler er ansvarlig for alle personlige oplysninger som opbevares ved køb.

Puzler forpligter sig til ikke at sælge oplysninger i registret til tredjepart uden kundens samtykke. En kunde accepterer dog, at Puzler må videregive nødvendige oplysninger til tredjepart til brug ved udestående fordringer.

Personoplysningerne vil blive opbevaret indtil du sletter dem selv eller du beder om, at de bliver slettet i vores kundedatabase.

Kundeforholdet gælder fra kunden modtager elektronisk registreringsbekræftelse med brugernavn, til Puzler modtager kundens elektroniske opsigelse af kundeforholdet.

Puzler kan ligeledes afslutte kundeforholdet ved skriftlig eller elektronisk meddelelse til kunde, hvis kunden har misligholdt sin betalingsforpligtelse.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til vores fragtservice for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Puzler.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på puzler.dk er Puzler.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@puzler.dk.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til ABC Puzler ApS, Rødhøjsvej 10, 5772 Kværndrup, kontakt@puzler.dk:

- *Jeg/vi meddeler herved, at *jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med *min/vores købsaftale om *følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:______________________

- *Bestilt den/modtaget den:  _ _-_ _-_ _ _ _ 

- Forbrugerens navn og efternavn: ______________________

- Forbrugerens adresse: Vejnavn og husnr.:______________________ Postnr.: og by: ______________________

- Forbrugerens underskrift: ______________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato _ _-_ _-_ _ _ _

*Det ikke relevante udstreges